Tot ons leedwezen bereikte ons het trieste bericht dat Clublid Kas Smit op 12 mei j.l.
is overleden.

IMOLA 2022
Gaat het lukken?
Lieve mensen,
Na al dat coronagedoe kunnen de beurzen weer open gelukkig.
We hebben Van Mook gevraagd een offerte uit te brengen voor een busreis naar Imola (slapen en dineren aan de Adriatische kust in Lido di Savio in ons vertrouwde hotel MAN).
Helaas moeten we het zonder onze grote roerganger Jaap doen, maar hij zou het heel fijn gevonden hebben als we toch nog een keer een bus vol kregen. Al is het maar voor de traditionele strandwandeling!
Er hebben zich wat mensen gemeld naar aanleiding van de oproep in ons clubblad van maart jl. Maar dat zijn er helaas nog lang niet genoeg om een bus vol te krijgen. Vandaar dat ik de mensen van de laatste jaren maar persoonlijk benader.
Meld u bij mij via de mail (redactie@aermacchi.nl) als u mee wilt.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we nog druk aan het zoeken zijn naar een oplossing voor het vervoer van aangekochte motoren. De bekende vrachtwagen lukt niet meer. Wij reserveerden de laatste tijd een deel van de wagen omdat we een hele nooit meer vol krijgen. Nu degene die het overgrote deel van de vrachtwagen vulde dat niet meer doet, moeten we op zoek naar een alternatief. U begrijpt dat dat niet eenvoudig is. De huidige brandstofprijzen, er enkele dagen moeten wachten en een niet al te groot aantal motoren, maakt het zeer lastig iets betaalbaars te vinden.
Het zou dus kunnen zijn dat we geen transport kunnen regelen.
Om nu helemaal niet te gaan, zou Jaap heel jammer gevonden hebben. Al is het misschien de laatste keer: zou u toch mee willen zonder dat u motoren kunt laten vervoeren? Het weekend is altijd gezellig, we worden weer verwend door de vrienden in hotel MAN, onderdelen kunnen nog steeds in de bus en we hebben plezier met elkaar.
Als er niet teveel karretjes meegenomen worden, hebben we meer ruimte in de bus voor onderdelen. Natuurlijk geen grote, vieze dingen… Een karretje kunt u wel lenen van een andere busganger of de verkoper als u toch iets zwaars moet meezeulen.
Wij hebben even gerekend op basis van de offerte van Van Mook: bij 51 mensen zou het p.p. op ongeveer € 385,- voor de hele reis komen. Pin ons daar niet op vast, maar daar zal het zo’n beetje om hangen.
Laat me weten of u er iets voor voelt als u geen motoren kunt kopen.
Als u mij mailt vóór eind april, kunnen we tijdig Van Mook laten weten of we ‘ja’ kunnen of ‘nee helaas’ moeten zeggen.
Als u gaat, ga ik mee!
Ellen de Jong
Helaas moeten wij door de snel verslechterende gezondheid van Jaap vanaf heden ons museum sluiten voor bezoek.
Wij hebben velen van u mogen verwelkomen om mee te genieten van datgene waar wij dagelijks in leven.
Dank voor alle gezelligheid die dat met zich meebracht.
Deze week was het eindelijk zover. Jaap kon eindelijk gebruik maken van zijn cadeau om een rondvlucht met een Tiger Moth te maken. Anders dan verwacht dateert het ontwerp en eerste vlucht uit de jaren dertig van de vorige eeuw dus zo’n 90 jaar geleden. Zo aan z’n gezicht te zien heeft hij er van genoten.
Meer in het fotoalbum onder “media”
Phil Lunney uit Belfast kocht deze 350 cc Aermacchi replica in Manchester. Verhaal is dat de motor uit Nederland afkomstig is en Phil zou het leuk vinden te weten van wie deze geweest is en er wat meer over te horen. Wie herkent deze motor en wil met Phil contact opnemen? Zijn e-mailadres is: phil.lunney@ntlworld.com.
Met recht en reden kan men stellen dat het verschijnen van het nieuwe Moto Moriniboek “SPF sempre piu forte” (=steeds sterker), geschreven door Wim Raeymaekers, een uniek feit is. In dit 544 pagina tellend meesterwerk beschrijft de auteur het Italiaanse merk in al zijn facetten. Van voor het prille begin in 1937 tot op heden, alle productie-, wedstrijdmotoren en prototypen eraan toe. Eveneens een verhaal van “Goliath tegen David” of hoe Moto Morini op een haar na de wereldkampioenstitel 250cc miste in 1963.
De auteur, tot het uiterste gedreven, werkte er meer dan tien jaar aan en schuwde moeite nog middelen om zijn doel te bereiken. Ettelijke reizen naar Italië om de laatst overgebleven getuigen van dit glorieuze merk te interviewen waren zijn deel. Een werk met uniek fotomateriaal en boeiende verhalen van wat er werkelijk plaatsvond tussen de muren van de fabriek en op de wedstrijdcircuits.
In de enkele weken na de verschijning van dit boek, in de Engelse en Italiaanse taal, werden er reeds lovende recensies ontvangen, onder andere van Alan Cathcart.
Italianen vinden het bijzonder dat een niet-Italiaan zo iets tot stand brengt.
Kortom een “must have” in uw motorbibliotheek, aarzel niet en bestel vandaag nog uw exemplaar op contact@morinibook.com.
Willy de Keyser
CLUBACTIVITEITEN VERZET NAAR 2021 4 juni 2020
Beste leden,
Het bestuur heeft besloten alle clubactiviteiten tot 30 september te cancelen. Gezien de Coronaregels is het nagenoeg onmogelijk alles te regelen. Daarbij komt dat de gemiddelde leeftijd van onze leden in de risicogroep valt.
Het gaat om de volgende activiteiten:
Over de volgende activiteiten kunnen wij u melden:
Italdag en Italrondrit België
Deze waren beide op 6 september gepland. Wij hopen in het clubblad van juni daarover nadere informatie te kunnen geven.
Spanje
De Spaanse organisatie beslist eind augustus of het evenement (20 – 27 september) door kan gaan. Als u erheen wilt, stuur dan wel het inschrijfformulier naar Jaap en Ellen (redactie@aermacchi.nl). Dan hebben ze in Spanje beeld van het aantal geïnteresseerde Nederlanders. Nog niet betalen, pas als duidelijk is of het doorgaat en dat hoort u van ons als u zich bij ons heeft ingeschreven.
Reggio
De beurs wordt nu begin oktober gehouden. Wij hebben de busreis vooralsnog gepland voor 1 t/m 5 oktober. Op dit moment zijn de voorwaarden voor touringcarvervoer echter nog zodanig dat wij maar 30 i.p.v. 65 personen mee kunnen nemen. In de kleine bus slechts 20. Als dat zo blijft, wordt de prijs van dat weekend erg hoog (tussen de 450,- en 500,- euro). We houden contact met Van Mook.
Bezoek aan George Bouret (tellers)
Enkele mensen hebben zich opgegeven voor het bezoek aan George. Ook hiervoor kunnen wij nog geen afspraak maken i.v.m. de 1,5 m regelgeving. We houden u op de hoogte.
Eindejaarsbijeenkomst Club en Central Classis Beurs
Hierover leest u in het clubblad van september.
Geniet van eventuele uitjes/vakantie hoe en waar dan ook (van achtertuin tot buitenland) en blijf overeind!!
Jaap en Ellen
De firma Lechler was de oorspronkelijke verfleverancier van Gilera. Sinds enkele jaren is er ook een Lechler importeur in Nederland. Gilera kleuren zijn verkrijgbaar bij:
Renco Solutions
Wolweverstraat 45
2984 CE Ridderkerk
0180 415 000
Een overzicht van alle Lechler kleuren is te vinden in de online catalogus, zie http://www.lechler.eu/en/Home/Refinish/Download-Area
De Aermacchi club heeft kleurstalen laten maken van 10 veel gebruikte Gilera kleuren:
Color code | Name | |
GIL A 1 | ROSSO VERMIGLIONE | |
GIL A 3 | ROSSO FURIA | |
GIL A 4 | ROSSO GERMAN | |
GIL A 5 | ROSSO TARGA | |
GIL A 7 | AVORIO GIUBILEO | |
GIL A 9 | NERO LUCIDO | |
GIL 19 | ARGENTO GIUBILEO | |
GIL 20 | ROSSO CORALLO | |
GIL 21 | ROSSO VIVO | |
GIL 1232 | ROSSO |
Graag zouden we op onze website foto’s van motoren van onze leden willen hebben. Als je het goed vindt dat je motor op onze website staat, stuur dan een foto op naar de webmaster. Wil je niet dat je naam bij de foto komt, vermeldt dat even in de mail. Vermeld ook even het type en het bouwjaar. Alvast bedankt.
Aermacchi Sprint 350, 1972
Op 26 april werd onze voorzitter, Jaap de Jong, door de Burgemeester van Weesp, Bas JanBochove, namens de Koning, benoemd tot “Lid in de Orde van Oranje Nassau”. Dit vanwege zijn jarenlange verdiensten en inzet voor de clubs en in het bijzonder onze Aermacchi-HD club waarbij de verbondenheid de boventoon voert.
We feliciteren Jaap en Ellen met deze bijzondere blijk van waardering voor hun werk en we hopen dat ze dat nog heel lang zullen blijven doen.